Schimb de ulei

Cât costă un schimb ulei?

Prețul final este compus din două elemente: prețul lubrifiantului și prețul manoperei.

Ca să vă putem ajuta cu un preț corect, avem nevoie de informații

 

Când se schimbă?

Odată cu schimbul de ulei - depinde de rulaj -  de obicei, se schimbă și alte consumabile, cum ar fi filtrul de ulei (foarte recomandat), filtrul de combustibil, filtrul de aer (de obicei se schimbă la 15.000 de km), filtrul de plen.

În general, într-un service autorizat, la un schimb de ulei se face o revizie completă. 

Bineînțeles prețul variază după modelul și marca mașinii și manopera variază după complexitatea lucrării.

Dacă doriți o ofertă personalizată pentru mașina dvs. vă rugăm să ne contactați prin e-mail sau telefon.


Cum se procedează un schimb ulei?

În primul rand consultă manualul autovehiculului unde trebuie să fie specificat tipul de ulei folosit.

Unii producători auto specifică chiar și marca, alții nu. 

Contrar parerii generale ESTE INDICAT SĂ SE RESPECTE recomandarea din manualul mașinii. 

Tot aici sau în caietul de service și întreținere ar trebui să se afle și informațiile referitoare la în intervalul de schimb al uleiului de motor folosit. Este bine de știut că uleiul de motor își pierde proprietățile prin uzură de folosire dar și prin uzură de timp. 

Acest lucru înseamnă ca chiar dacă nu am efectuat numărul de kilometri respectiv specificat în manualul de service dar am depasit intervalul de timp uleiul de motor trebuie inlocuit. 

La inlocuirea uleiului de motor OBLIGATORIU se înlocuiește și filtrul de ulei (nu se curata, nici nu se lăsa acolo cel vechi).

 

Ce fel de ulei se folosește?

Așa cum a fost menționat și mai sus, trebuie respectat recomandarea producătorului. La Automeister noi folosim Castrol, Motul, Mobil și din uleiuri originale de la producători.

 

Cand si cum facem schimbul de ulei?

Schimbarea uleiului reprezinta una dintre cele mai importante operațiuni de întreținere a autovehiculelor. Trebuie făcută obligatoriu o data pe an sau la fiecare 10-15.000 km parcursi, conform recomandarilor producatorului de autovehicul sau in funcție de regimul de utilizare.

Trebuie ținut cont ca atunci cand vorbim de mentenanta, siguranta trebuie pusă pe primul loc. Compromisurile nu trebuie făcute aici! Daca utilizarea zilnica presupune trasee scurte in conditii de trafic aglomerat, motorul este suprasolicitat si necesita schimbarea mai frecventa a uleiului. Cititi manualul de intretinere care poate avea recomandari de utilizare normala si de utilizare in conditii severe.

 

CE TIP DE ULEI SA FOLOSESC?

Alegerea nu este atat de usoara precum pare. Trebuie intai consultata cartea tehnica sau manualul de intretinere al autovehiculului. Aici gasim informatii despre tipurile de uleiuri pe care le puteti folosi insa, de cele mai multe ori, producatorul recomanda mai multe uleiuri, cu diferite grade de vascozitate. Cum alegem, totusi? Este bine sa consultati specialistii Automeister Auto Profesionist care va vor recomanda un ulei în funcție de VIN-ul (Vehicle Identification Number sau seria de sasiu) autovehiculului și regimul de funcționare sau de sezonul pentru care se pregateste autovehiculul. Vara se folosesc uleiuri mai groase dar daca se ruleaza tot anul cu un singur schimb de ulei, atunci trebuie folosit un ulei mai subtire.

Daca aveti un buget limitat puteti alege un ulei conventional sau semi-sintetic insa trebuie sa stiti ca cel mai ridicat grad de protectie il ofera un ulei full-sintetic.


TREBUIE SCHIMBATE SI FILTRELE?

Categoric da! Filtrul de ulei trebuie schimbat obligatoriu odată cu schimbarea uleiului pentru evitarea degradarii rapide a uleiului proaspat inlocuit. Neinlocuirea filtrului de ulei poate duce, de asemenea, la uzura motorului, scaderea presiunii uleiului si la un consum mai mare de combustibil. Pe langa filtrul de ulei se recomanda schimbarea filtrelor de combustibil, de aer si de polen. Inlocuirea uleiului de motor si tuturor filtrelor este obligatorie pentru asigurarea unei protectii optime si a unei longevitati superioare a vehiculului dumneavoastra.

Filtrul de combustibil îndepărtează impuritățile din combustibil, protejand sistemele sensibile ale motorului, precum pompa de injectie sau injectoarele.

Filtrul de aer protejează împotriva prafului și a impurităților din atmosfera, prevenind uzură si deteriorarea componentelor electronice ale motorului. La fiecare 30.000 de km, filtrul de aer al mașinii reține din aerul aspirat o cantitate de pana la 1,5 kg de praf! Rolul filtrului de aer este tot de a proteja uzura motorului prin absorbția particulelor de praf prelungind astfel durata sa de funcționare.

Filtrul de polen are rolul de a elimina o mare parte a prafului , polenului, noxelor și bacteriilor ce patrund in habitaclu, protejand sanatatea pasagerilor și a copiilor in special. Este indicata schimbarea filtrului de habitaclu la fiecare 15.000 km, in special primavara datorita acumularilor de mizerie și umezeala din sezonul toamna/iarna. Pe langa aspectul legat de sanatate mai contribuie si la confortul si vizibilitatea soferului, filtrele uzate au ca efecte, mirosul neplacut si aburirea geamurilor in special in zilele cu umiditate crescuta.